Homokháti Szociális Központ Támogató Szolgálat
Intézményvezető:
Csótiné Ördög Edit
6782 Mórahalom, Millenniumi sétány 16-18.
Tel:62/254-286
Levelezési cím:
6782 Mórahalom, Millenniumi sétány 16-18.
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tag-intézményvezető:
Kormosné Kovács Katalin
6783 Ásotthalom, Királyhalmi u. 2-6.
Tel: 62/291-085
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szolgálatvezető:
6783 Ásotthalom, Királyhalmi u. 2-6.
Tel: 20/444-0340 (munkaidőben)
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
„Egy olyan világot szeretnék, amiben az élethez és a boldogsághoz való jog nem kérdés,
és nem külön megoldandó feladat, hanem ugyanolyan természetes dolog, mint az,
hogy az is előre jusson és haladjon, akinek ez nem is olyan egyszerű.
A sérült emberek mutatják meg, hogy nincs lehetetlen.
A Társadalom pedig örüljön, hogy vannak ilyen tagjai.
Megmutatják, hogy hogyan kellene élnünk”.
Alföldi Róbert
Kedves Látogató!
Tisztelettel köszöntöm Önt a Homokháti Kistérség Többcélú Társulása Integrált Szociális és Gyermekjóléti Központ Támogató Szolgálatának honlapján.
Támogató Szolgálatunk Ásotthalom tagintézmény működési engedélyében szerepel a Homokháti Kistérség öt településének közigazgatási területén (Ásotthalom község, Mórahalom város, Öttömös község és Ruzsa község, Zákányszék község) nyújt segítséget fogyatékos személyek és családjuk részére.
A szolgáltatás a szükségletek speciális kielégítését végzi, az ellátottak életkorának, élethelyzetének és egészségi állapotának megfelelően a meglévő képességeik fenntartásával és felhasználásával.
A támogató szolgálat célja a fogyatékos személyek lakókörnyezetben történő ellátása, életvitelének megkönnyítése, az izoláció, szegregáció elkerülése. Elsősorban a lakáson kívüli közszolgáltatások elérésének segítésével, a társadalmi integráció, valamint életvitelük önállóságának megőrzése mellett a lakáson belüli speciális segítségnyújtás biztosítása révén, az elérhető legmagasabb fokú életvitel elősegítése, az egészségügyi állapotának, szociális körülményeinek és egyéni elvárásoknak megfelelően.
Az ápolási, gondozási jellegű feladatok és a felügyelet biztosítása jelentős részét teszi ki a támogató szolgálat feladatainak. Fontos momentum az ellátási palettában a szállítási szolgáltatás és a szállításhoz kapcsolódó személyi segítés, melyre egyre nagyobb igény mutatkozik az ellátottak részéről.
Az igénybevétel jogosultság feltételei:
Az ellátás igénybevétele önkéntes, az igénylő illetve a törvényes képviselő kérelmére történik. A kérelemhez csatolni kell a jövedelmeiről szóló igazolásokat és a fogyatékosságot alátámasztó igazolásokat. (kérelem – link a dokumentumokhoz)
Személyi segítés igény esetén háziorvosi igazolást kérünk. Háziorvos által kitöltött orvosi igazolás, illetve ha szállításhoz kapcsolódó segítést szeretne a szakorvosi igazolás nyomtatvány kitöltetése szükséges.
A támogató szolgáltatás jogszabályban rögzített célcsoportja a szociálisan rászorultnak minősülő súlyos fogyatékos személyek köre: mozgássérült, látássérült, hallássérült, értelmi sérült, autista halmozottan sérült személyek, vagy egyéb fogyatékossággal élők.
Az adott közigazgatási (Ásotthalom Nagyközség, Mórahalom város, Öttömös község és Ruzsa község, Zákányszék község) területen a szociálisan rászorultnak minősült fogyatékos személyek kerülnek az ellátásunkba (a fogyatékosságot igazolni kell – fogyatékossági támogatás, emelt összegű családi pótlék), illetve a szociálisan nem rászorult, de speciális köznevelési intézményi ellátásban részesülők.
Amennyiben Önnek, vagy tudomása van, hogy a közvetlen környezetében élő bármely személynek szüksége lenne a Támogató Szolgálat segítő munkájára, kérjük, keressék fel a településükön lévő intézmények munkatársait a további információkért.
A Támogató Szolgálat munkatársai