Készenléti szolgálat telefonszáma: 06-30- 257-7243
(normáldíjas)
HÍVHATÓ:
-
Hétköznap: hétfőtől péntekig este 17 órától reggel 9 óráig
-
Hétvégén, ünnepnapokon, munkaszüneti napokon.
A készenléti szolgálat feladata a gyermekjóléti központ nyitvatartási idején túl felmerülő krízishelyzetben történő azonnali segítség, tanácsadás, vagy tájékoztatás nyújtása.
A készenléti szolgálat hívása esetén a szolgálat:
-
telefonon azonnal tanácsadás és tájékoztatás nyújt,
-
adekvát segítség mozgósít,
-
kapcsolatfelvételt kezdeményez olyan intézményekkel és szolgáltatókkal (rendőrség,gyermekvédelmi szakszolgálat, kórház, családok átmeneti otthona, anyaotthonok, utcai szolgálat, stb.) munkatársaival, akik krízishelyzet esetén azonnali, konkrét segítséget tudnak nyújtani.
A készenléti szolgálat feladata célja:
-
A gyermekjóléti szolgáltatást ellátó intézmény nyitva tartási idején túl is (éjszaka, hétvége, ünnepnapok) folyamatosan biztosítja gyermekjóléti szakember elérhetőségét annak érdekében, hogy krízishelyzet esetén a gyerek ne maradhasson ellátás, segítség nélkül.
-
Szakmai többlet tartalmat nem nyújt a gyermekjóléti szolgáltatáshoz képest, azonban megteremti annak lehetőségét, hogy a gyermekjóléti szolgálat nyitva tartási idején túl, szükség esetén, a gyermek biztonsága érdekében ezen a szolgáltatások mozgósíthatóak legyenek.
-
Ez a szolgáltatás a lakosság és a jelzőrendszer felé állandó elérhetőséget biztosít.
Szakmai team
A készenléti szolgálat a Mórahalmi Család- és Gyermekjóléti Központ munkatársainak részvételével valósul meg. A szolgálat feladata és célja érdekében alapfeltétel, hogy a készenléti szolgálatban ügyeletet ellátó munkatársak több év családgondozásban eltöltött gyakorlattal és felsőfokú végzettséggel rendelkezzenek.